20.04.2014

Rio de Janeiro

Reiseråd nummer en om man skal til Rio de Janeiro er å booke hostel eller hotell på forhånd. Jeg fulgte ikke mitt eget råd og endte opp med å bruke nærmest en time på flyplassen for å finne et sted og endte opp med noe mer middelmådig. Eller, jeg hadde faktisk funnet et hostel i Lapa, men det hjelper lite når damen på turistinformasjonen ikke hadde et ønske om å sende meg dit. Så da ble det Rio Backpackers på Copacabana. Heldigvis er det ofte ikke hostellet som avgjør hvor godt oppholdet blir, men menneskene du møter der.

Hvordan komme seg fra flyplassen til byen
Bor man på Copacabana, Ipanema eller Leblon er det ingen sak å komme seg dit. Tar man til høyre når man kommer ut fra flyplassen finner man flybussene og en av dem kjører langs strendene. For å komme seg av på riktig sted er det bare å vise sjåføren hvor du skal bo, så vil han stoppe bussen ved riktig gate.

Hostellet var ikke det fineste jeg har bodd på, men det var absolutt ikke ille. Rommet var veldig trangt, spesielt ettersom det bodde seks personer der, men vi samarbeidet godt så da gikk det bra. Det var ingen aircondition på rommet vårt, men vi var heldige å være på et rom med en fin veranda og hengekøye (hvordan jeg skal klare meg uten hengekøye når jeg kommer hjem vet jeg sannelig ikke). Badet var helt okei, men dørene til do kunne ikke lukkes. Det hendte også mer enn en gang at alle doene var tomme for dopapir. Frokosten var ikke noe å skryte av, men til å overleve på. Personalet var hyggelige og hjelpsomme, selv om de noen ganger var mer opptatt av å ha det gøy selv enn å hjelpe gjestene. Alt i alt var Rio Backpackers helt greit og med tanke på prisen på 40 reais, så fikk man det man betalte for. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar